Villkor

Åldergräns 18 år
Leverans av tobaksvaror får ej ske till den som inte fyllt 18 år. Paketombuden är skyldiga att begära legitimation vid utlämnandet för bekräftelse av ålder.

Ej utlöst beställning
För ej utlöst beställning samt för felaktiga eller ofullständiga beställaruppgifter som medför att beställningen går i retur, debiteras för närvarande kr 200:00 i fraktkostnader.
OBS! Att liggetiden för avhämtning av postpaket after avisering är maximalt 10 dagar.

Returer
Du har alltid rätt att ångra din beställning i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Du har 14 dagar på dig att bestämma om du vill behålla dina produkter, räknat från den dag du mottagit ditt paket (ångerfristen). Om du vill göra en retur, mejla oss på info@swedmax.se med ordernummer så skickar vi en returblankett till dig.

Återbetalning

När vi har tagit emot och registrerat dina returnerade varor kommer vi att återbetala dig. Det tar normalt ca 2-5 dagar innan du erhåller en återbetalning.

Bankkort/Betalkort

Om du betalat med bankkort/betalkort så återför vi pengarna till det bankkort/betalkort som du använde vid ditt köp. 

Klarna Faktura

Vid betalning med Klarna faktura justerar du själv beloppet på din faktura vid retur, vi skickar ej någon ny faktura. Du betalar följande avgifter vid retur:

–   Varor du har valt att behålla.

Klarna Konto 

Om du väljer att returnera hela beställningen så kommer fakturan att justeras på ditt kundkonto hos Klarna.

Om du väljer att returnera delar av beställningen så kommer belopp bli justerat på din nästkommande faktura du får hemskickad.

Reklamation

Vid reklamation av defekt vara eller felleveranser ska du kontakta vår kundtjänst snarast. Vi står självklart för returfrakten vid godkända reklamationer och för fellevererade varor. Vår kundtjänst kommer att skicka dig en returblankett via post.